Julmat

Jag såg första avsnittet av Pernillas Jul på Tv4play.
Jag är inget stort fan av henne personligen, MEN det hon lagade
gjorde så att det vattnades ordentligt i munnen på mig.
Spana bara in detta:

Ingefärskyckling med julmustsås och ugnsrostade rotfrukter

Pepparkaks-cheesecake med lingon

Det tycker jag att ni ska testa där hemma i stugorna nu till jul och sen berätta för mig hur det smakade.
Tyvärr har vi ingen ugn i våran lägenhet, så jag kan inte prova något av det förrens vi kommer hem. Och då är julen över, buuhuu, stackars mig...

Här kan ni se programmet igen.


På tal om ugn. Det är inte vanligt i kinesiska hem med ugn. Vi pratade med våran lärare om det i skolan i fredags.
Hon sa att hon inte tyckte att man behövde ugn, hon visste knappt vad man använde den till, jag blev nästan förbannad, haha!
Klart man behöver en ugn! Man kan göra allt i en ugn! Tänk alla goda bakrecept kineserna missar. Och all den goda maten som man bara kan göra i ugnar, och för att inte tala om hur enkelt
det är att använda sig av en ugn, bara slänga in maten och vänta tills den är klar.
Jag slutar aldrig att bli förvånad i detta landet, men det är i och för sig det som gör det så spännande att bo här(:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hujedamig vad gott det lät! Haha jag fattar inte hur de INTE kan använda ugn?? Tröttnar de aldrig på wokat och friterat? :P

2009-12-06 @ 21:11:21
Postat av: tesso

oj, det va jag

2009-12-06 @ 21:12:06
URL: http://metrobloggen.se/tesso
Postat av: Daniel

om det hade varit så väl att här hade funnits lite vanlig jävla wook :P

2009-12-07 @ 06:56:04
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/
Postat av: lollo

Det orättvisa är att dom äter friterat och mycket sött+ att dom äter jättemycket, men ändå är så smala!

2009-12-07 @ 11:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0