Sanya, Dag 1

23 december.

Vi åkte Maglev till flygplatsen, tåget kommer upp i en hastighet på 430km/tim. Öresundstågens topphastighet är 160 km/tim.



Ni måste höja volymen en aning för att höra vad Daniel säger.

Det första vi gjorde när vi checkat in var att promenera och se vad som fanns runt omkring hotellet.
Precis över gatan fanns där street food, detta blev Daniel och Kevins stammisställe. Vi var där varenda kväll.

Precis innan ruschen.

Vi har en hel del bilder att lägga upp från Sanya. Men då får ni gärna kommentera mera, för det har ni varit lite dåliga på. Vi har denna bloggen för er, och det tar trots allt sin tid att göra inläggen, så som sagt, kommentera mera(; Det blir mycket roligare för oss att göra inlägg!

Kommentarer
Postat av: Matti

OK! jag lovar att jag ska bli bätte på att kommentera.

Kul att ni har det bra på er "semester"!

Kan ni smuggla med er några spett hem till mig, det ser asgott ut!

2009-12-28 @ 16:39:19
Postat av: madeleine

jag hade nog varit för feg för att äta såna spett som låg ute sådär... fast iofs om folk hade blivit sjuka så hade dom väl inte fått sålt nåt =)

2009-12-28 @ 21:55:12
Postat av: Carro

shiit 430 km/h, det är ju nästan som ett flygplan.. för det går väll typ i 500? galet, vad tufft! jag känner mig träffad som en av de som inte kommenterar så mycket, ska bli bättring på det, de lovar jag (: hur är det med er annars? går det bra i skolan?! puss på er! <3

2009-12-29 @ 06:48:40
Postat av: Tesso

ÅHjävlar vad snabbt! Swiisch så är man framme! Spetten ser lite suspekta ut, vad är det för nåt? Bläckfisk och skaldjur o sånt?

Rosa stolar, det tyckte jag var fint(:

2009-12-29 @ 09:04:21
URL: http://metrobloggen.se/tesso
Postat av: Tesso

Förresten, haha är det en kines som sitter o sjunger på filmklippet?

2009-12-29 @ 09:05:57
URL: http://metrobloggen.se/tesso
Postat av: lollo

Nej det är Daniel som pratar?haha

2009-12-29 @ 09:13:17
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/
Postat av: lollo

Jag vågade inte äta spetten från början iheller, men gjorde det sista kvällen, det var supergott, dom hade kryddat allt väldigt gott!



Carro: Det har jag inte tänkt på, galet om ett flygplan nästan går så fort(: Haha ja det är bra, det blir vi glada över(; Skolan går sådär just nu, ingen speciell motivation, men livet annars i Shanghai är fantastiskt! Jag vill inte hem till Sverige! Eller jo det vill jag, för jag saknar er så mycket! Hur är allt själv?



Tesso: Spetten ser faktiskt ovanligt normala ut i detta landet, du ska bara se allt annat dom äter(; NJa där fanns bland annat bläckfisk, Daniel åt bläckfiskshuvud! Uurk! Han sa att det va supergott! Själv åt jag kyckling och lite goda grönsaker som dom hade kryddat gott.

2009-12-29 @ 11:49:34
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/
Postat av: Tesso

Haha okej, det låter som han säger "This is Kevin. Cá vaaaaa?" Va det rätt?



Bläckfiskhuvud, FYY FAAN!!!! Jag smakade bara en pytteliten bit bläckfirre, och det var den vidrigaste av konsistenser jag smakat. Bluärrk.

2009-12-30 @ 23:54:36
URL: http://metrobloggen.se/tesso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0