Hemma


Jag har sagt det innan och jag säger det igen, vi svenskar som bor utomlands har verkligen tur som har Ikea. Det låter kanske konstigt, men det känns faktiskt som att komma hem. Litegrann iallafall.

Såklart blev det swedish foood. "Prinskorvarna" smakade absolut inte prinskorvar. Men lussekatten var förvånansvärt god.


Det händer något konstigt med Daniels ansikte så fort vi är i närheten av julpynt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.

Svensk mat.

Jag har laddat upp inför julen med glögg, pepparkakor och kola med pepparkakssmak.
Detta är livsviktiga saker för fröken Lùyìsī! (Mitt kinesiska namn)

Sen så blev det köpt lite annat tråkigt men nödvändigt.

Kommentarer
Postat av: tesso

Jaa kan tänka mig att det känns lite som att komma hem när ni är på ikea:) hahaha jag älskar daniels julmin!

2009-11-29 @ 20:34:46
URL: http://metrobloggen.se/tesso
Postat av: lollo

Det roliga är att första gången vi var på Ikea och åt köttbullarna var det typ"Hmm ja dom va ju helt okej", men denna gången var det"namnamanamnammmm va gott". Haha

2009-11-30 @ 11:15:18
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0