Shopping är en drog

Från och med nu ska jag försöka att bara shoppa saker som jag behöver. Det är skitsvårt! Jag ska försöka att förklara varför; 
Tänk er det ni gillar mest att köpa, Film/spel/bilar/smycke/heminredning/snus/böcker/kläder/mat, vad som helst, och sen tänk er att det är ca 50-70% billigare än i Sverige. Du kan alltså ge samma pris som i Sverige men få 2 till 3 gånger mer för pengarna! (Jag är ett geni inom matte, heeehee)
Ni kanske kan förstå att det kliar i fingrarna på mig!(;

I vilket fall som helst, titta så "duktig" jag var idag när jag shoppade:


Qipu lu har nästan en hel våning med skor och väskor.
Där har dem as-snygga och coola skor, finns hur mycket som helst att välja på, MEN den största storleken dem har är en storlek för liten för mig(st39, jag behöver st40 i detta landet). Det är så frustrerande!
Det är så många snygga skor jag går miste om. Jag lyckades dock hitta dem här skorna, i min storlek, problemet är bara att dem är jättetråkiga.
Men jag tänkte smart. Om jag ska köpa ett par snygga skor som passar mig i vanliga butiker kostar det från 500Rmb och uppåt. Dem här kostade 170Rmb, inte så snygga jämfört med dem andra, MEN BILLIGA. Bra gjort av mig va?
Jag måste ju faktiskt ha vinterskor!


Mössa. Varför (jag köpte den)? För att det är kallt utomhus.
2 par tofflor. Varför? För det är kallt inomhus.
Spegel (obs den fina fjärilen). Varför? Behövs när jag fixar håret.
2 st accessoarer Varför? .....

Kommentarer
Postat av: Tesso

Jag tycker du är jätteduktig Daniel! Vinterskorna är skitsnygga, passar dig perfekt. Och jag förstår att du behöver en spegel när du fixar håret, så söt! Och med en fjäril på och allt, du som älskar fjärilar för att de är så vackra att titta på. Och det är dina egna ord, jag minns det som igår.

2009-11-19 @ 10:23:20
URL: http://metrobloggen.se/tesso
Postat av: Tattoolady

Haha ja jag antog att det var louise som skrev här men DANIEL då, jag har exakt samma problem här, fast här e d svindyrt istället ! I nyårslöftet ska mindre shopping finnas med !! Puss o kram !!

2009-11-19 @ 12:35:23
URL: http://tattoolady.blogg.se/
Postat av: lollo

Haha jag tror det har slått slint i huvudet på Tesso(;

2009-11-19 @ 13:59:57
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/
Postat av: Karin

jag tror vi kan hitta anledningar till det mesta vi shoppar här Louise, haha, tyvärr. Dock har jag börjat få svårt att motivera fler skoköp. till min mammas stora glädje... Men, jag vill till Qipu Lu och titta mer, säg till om ni ska dit igen :)

2009-11-20 @ 10:47:42
Postat av: Carro

hallåj på er! (: njae tentan gick väll sådär. Kass jag är på att uppdatera bloggen, mycket roligare att läa er än att skriva själv! (: vad underbart ni verkar ha det! Men ska ni komma hem tidigare än vad som var tänkt? puss!

2009-11-20 @ 17:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0