17 Oktober


Idag var vi på Fabric Market och hämtade upp våra kläder vi lät sy upp förra veckan.
Daniels skjortor.

Klänningen till vänster är en likadan modell som min färgglada klänning, fast jag bad dom att göra den längre, blev supernöjd! Shortsen och kjolen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men dom blev okej ändå.

Idag har vi även varit på Jade Buddha Temple, där köpte jag ett armband med en tiger, (jag är född i Tigerns år, här kan du kolla vilket som är ditt kinesiska zodiak djur). Och nästa år när det blir Tigerns år så ska jag bära detta och Tigern ska skydda mig. Den röda färgen är viktig i Kina (rött symboliserar lycka och välstånd), och under hela året ska jag även bära röda underkläder, hur det blir med den saken är en annan femma..

Tavlan har en konstnär gjort med bara sina händer och vattenfärg, ja ni hörde rätt, med bara sina händer och vattenfärg! Det tog honom ca20 år att lära sig detta. Hans far och farfar har samma kunskap.

Fler bilder från Jade Buddha Temple kommer senare..

Kommentarer
Postat av: susse

gött att sy upp kläder!! hur mycket betalar ni för det?



2009-10-17 @ 16:10:04
URL: http://kadollan.bubbleroom.se
Postat av: lollo

Daniel betalade 420 för sina skjortor och jag betalade 500 för allt mitt, helt perfekt! Fast halloweenkläderna(2st) jag syr upp nu blir 800, det är lite för mycket tycker jag(fast om man jämför med Sverige är det iof billigt), man blir snål i detta landet(;

2009-10-17 @ 16:24:49
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/
Postat av: tesso

Det ser ju skitbra ut, kjolen ser jättefin ut!=) Fan va coolt med konstnären, den konsten har jag aldrig hört talas om, bara händer o vattenfärg! 20 år!!!

2009-10-17 @ 16:32:41
URL: http://metrobloggen.se/tesso
Postat av: lollo

Kjolen är inte så snygg på som jag hade hoppats på, men den är fin ändå(: Nej det var nytt för mig med! Dom har säkert lurat oss totalt! Haha nej det kändes väldigt seriöst, och vi fick se när han började måla på en tavla. Grym! Fast det med 20 år låter lite kryddat(;

2009-10-17 @ 16:43:10
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/
Postat av: zazzaa

Oj jag skrev innan, glömde dock att skriva mitt namn, jag skrev att jag gillar koi :)

gud va bra ni har det va, billigt och läckert :)

armbandet var dödens fint :) <3

2009-10-20 @ 12:53:20
Postat av: lollo

Zazza: Säg bara till om du önskar dig ett sådant så köper jag det till dig(:

2009-10-21 @ 16:01:14
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0