En skoldag

Varje morgon tar vi taxi till skolan, det är så underbart att kunna unna sig detta! Att betala ca 15kr var om dagen för att åka taxi(t/r) är ingenting!
Vi har fortfarande inte provat metron(vi har ju en metrostation ca 30-40m från vårat hem), haha så lata är vi! Men vi ska, vi lovar vi ska!
Gått hem från skolan har vi i alla fall gjort några gånger, det tar ca45 min, så det är rätt så nära från skolan till oss.

Min nya M.J-tröja.

Daniel leker lärare i vårat klassrum.
(Vi är 8 personer i våran klass.)

Daniel ritade en bild på våran lärare Shelley, och skrev på svenska "Hej. Jag heter Shelley. Ni kan gå hem".
Och sen en bild på alla i klassen "Jaa! Vad snällt av dig!!". Sen fick våran lärare läsa upp det på svenska.
Men vi fick inte gå hem tidigare, taskigt!

Efter skolan går vi oftast till Raffels och äter, det är ett varuhus med 8 våningar, om jag inte minns fel. På nedersta våningen är det i princip bara restauranger, allt från Subway till kinesisk snabbmat. På (en liten del av) 6 våningen har dom ett food quarter(det är mycket större än vad det ger intryck av på bilderna ). Första gången du är där köper du ett kort, vilket du fyller på med en summa, hur mycket du vill. Och sen går man till vilket "stånd" som helst, beställer och betalar med kortet. Superenkelt och billigt. Detta är våran favoritmåltid för tillfället.

Den innehåller bla pak-choy, lök, ägg och något sorts kött som är kryddat med en speciell och smakrik krydda... ahh jag ger upp, vet inte hur jag ska förklara det, vet inte ens exakt vad den innehåller, men gott är det. Dreglar bara jag tänker på det.
(För er som undrar så ligger maten på något sorts blad, och där är även en tallrik under såklart)

Kommentarer
Postat av: susse

är det det gröna håret? isåfall ser jag inte det... :S

2009-10-22 @ 16:16:21
URL: http://kadollan.bubbleroom.se
Postat av: Sanna

Haha vad kul! Ni har samma lärare som jag hade och vi åt också lunch på Raffles varje dag i början! Fast vi tog faktiskt metron till skolan! Ni måste testa, det är en upplevelse! :D Vilken station bor ni vid?

2009-10-22 @ 22:38:28
URL: http://autodidakt.devote.se
Postat av: Carro

saknar dig/er med! jag läser er blogg minst en gång om dagen ska ni veta. Men jag är kass på att kommentera, får bli ändring på det. Det är sjukt kul att läsa om allt roligt ni gör och allt fint ni köper! keep up the good work!

2009-10-23 @ 12:23:00
URL: http://ninne.webblogg.se/
Postat av: lollo

Susse: Nej det har i princip försvunnit, nu är bara det gula kvar(;



Sanna: Shelley är så snäll! Raffles är bästa stället att äta på,haha. Vi testade metron för första gången igår, i rusningstid, inte det bästa kanske,haha. Vi bor vid Hanzhong metro station. Var bodde nu ni? Störigt att jag inte kan gå in på din blogg, har du något knep hur man fuskar sig in?(;



Carro:Va roligt att du läser den, och kommenterar, då blir jag glad(: Pusspuuuuuuuuuuuuuuuuuuuss

2009-10-24 @ 11:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0