Wo jieshao yixia wode jiaren

Låt mig presentera min familj(lite).

Wode mama jiao Helen. Wode baba jiao Joakim. Wode liang ge didi jiao Kim he Emil. Kim xihuan he piyiu. Emil xihuan dian nao. Tamen shi ruiadianren.

Min mamma heter Helen. Min pappa heter Joakim. Mina två lillebrödrar heter Kim och Emil. Kim tycker om att dricka öl. Emil tycker om datorer. Dom är svenskar.


Wode nanpengyou jiao Daniel. Daniel he piyiu. Wo he hong putao jiu. Women shuo radianyu. Women chi maidang lao, fan, ping guo he dan gao.

Min pojkvän heter Daniel. Daniel dricker öl. Jag dricker rött vin. Vi pratar svenska. Vi äter Mc donalds, ris, äpple och kaka.


Det är 5 olika toner(som man sätter över vissa utvalda bokstäver) i det kinesiska språket. Jag kan tyvärr inte skriva dom här på datorn, tror inte ni hade förstått hur man använder dom ändå, haha. Men jag ska försöka förklara det på ett eller annat sätt i ett annat inlägg. Just nu är jag trött och bakis.

Zaijian!
Hej då!

Kommentarer
Postat av: madeleine

ni gör ju framsteg, bra at ni får lära er såna viktiga ord som öl, vin och mcdonalds =)

2009-10-24 @ 08:31:30
Postat av: lollo

Ja annars hade vi inte kunnat överleva här,hehe.

2009-10-24 @ 10:50:17
Postat av: Mamma Helen

Hej

vad duktig du är. Hoppas allt är bra.

håll tummarna för BOIS. saknar er

kram

2009-10-24 @ 15:17:11
Postat av: tesso

Jag har hört det live och det låter SKITCOOLT!!

2009-10-25 @ 12:20:17
URL: http://metrobloggen.se/tesso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0