Första skoldagen.

Då var första dagen i skolan avklarad, satan vad svårt det var säger vi bara. Det är väldigt intensivt och kommer kräva mer hemstudier än väntat.
Idag lärde vi oss lite ord, men det mesta handlade om hur man uttalade de olika bokstäverna. Det är heeeelt olika jämnfört med hur vi uttalar det i Sverige.
Ett ord som var lätt att lära sig var "ris" som uttalas som svenska "fan"(svärordet) och stavas fàn. Det ordet kommer man ha mycket nytta av här känns det som.
Vi kommer att komma med lite roliga videos senare i veckan när vi försöker säga ett par meningar, vi låter skitlöjliga och skrattar åt varandra hela tiden.
Hoppas ni har det bra i Sverige, vi saknar er alla.
Här är en bild från vår shoppingrunda igår, med mitt nya objektiv, grymt va?

Kommentarer
Postat av: Matti

Hallå!

Härligt foto!

Har du inte kollat på fotboll än?

Hur går ´det med visum, kan vi boka resa än. hade tänkt komma ett par veckor runt kinesiska nyår?

2009-09-21 @ 16:34:12
Postat av: tesso

Ja, det är mkt plugg!! Det blir inte mkt tid över. Cool bild ja, jag vill också ha systemkamera. Den jag har nu (kirres) har blivit gammal, bilderna blir lite vit-suddiga på vissa ställen, haha. Jaa, videos videos videos! Har ni kollat på filmen vi gjorde till er? ;P Och daniel, har du läst min kommentar i förra inlägget?

2009-09-21 @ 17:42:25
URL: http://metrobloggen.se/tesso
Postat av: tesso

ahh såg nu att du lollo har skrivit om det i mailet, jag skriver mer där:P puss!

2009-09-21 @ 17:44:59
URL: http://metrobloggen.se/tesso
Postat av: susse

längtar efter filmerna :D

2009-09-21 @ 18:27:45
Postat av: Matti

Hur går det med Skype?

2009-09-21 @ 22:46:10
Postat av: Kirre

fan va gött att ni får lära en svär ord första dagen?! =) hur går det för er?! P.S. Märk att jag använder tessos blogg igen!! HAHA! Må väl i China!

2009-09-22 @ 08:22:18
URL: http://metrobloggen.se/tesso
Postat av: Fredrik

Husen ser lite sneda och vinga ut! Är dom det i verkligheten eller är det bara fel på objektivet?

;-)



Kul och följa era äventyr...



Ha det!

2009-09-22 @ 09:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0