Huangshan

Del 1.
24 Januari.
Vi åkte mot Shanghai busstation 5.30 på morgonen, det märktes på metron att det var tidigt, för där var nästan helt tomt.
7-8 timmar senare var vi framme i Huangshan...
För att förklara vår resa på ett enklare sätt visar jag er en karta över bergsområdet, som ni ser är det gigantiskt!
Huangshan heter Yellow Mountains på engelska. Här spelades vissa scener av Crouching TigerHidden Dragon in. Ännu en film som vi måste se när vi kommer hem(:
Vi åkte först till Nr1 för att promenera upp till linbanan(Nr2) som skulle ta oss vidare till Nr3. Men efter ett tag kände jag att jag inte orkade mer, och sen var vi jättestressade för att klockan var 14.30 och linbanan stängde kl 16.00, och den kunde vi absolut inte missa. Så vi gick tillbaka för att ta taxi till linbanan(Nr2). Senare fick vi reda på att det var ett rätt beslut som vi tog, för att ta sig upp den vägen vi tänkte gå hade tagit ungefär 3 timmar!!
Det var en magisk upplevelse att åka linbanan och se alla vackra berg. (Tyvärr är det jättesvårt att fånga det vackra på bild).
På detta räcke hänger kinesiska par ett hänglås, som representerar att deras kärlek ska hålla förevigt.
Hotellet(Nr4) ligger 1600meter över havet.
Det blev bara dimmigare och dimmigare ju mer det närmade sig kväll.
På kvällen åt vi på hotellets restaurang, här är ungefär 4 gånger så dyrt än vanliga kinesiska restauranger, en av orsakerna är just på grund av höjden restaurangen ligger på.
Jag och Mario.

Kommentarer
Postat av: Tesso

Nej man får ju inte samma känsla av foton som i verkligheten, men det ser otroligt vackert ut!!

2010-02-02 @ 09:29:57
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Tesso

Jag tittade precis på bilderna igen, på datorn på jobb. Jävlar vilken skillnad! Alla bilder ser ut som piss på min dator! tråkigt:( kan man inte ändra det i inställningarna på nåt sätt, måntro?

2010-02-04 @ 21:04:59
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0