Beijing. Den kinesiska muren.

9 Januari.
Det första vi såg var "Butik & äkta kaffe" "Öppet", en rolig syn. Härligt att de väljer att skriva på svenska av alla språk.
Glad över att besöka denna historiska plats!
Vi gick längst upp till toppen.

Den kinesiska muren är 885 mil lång!
Brant!
Jag dog nog lite på vägen upp, dels av utmattning, och dels av svindel.
Detta var det läskigaste jag varit med om, det var branta backar, ojämna trappor, murväggen var låg på vissa ställen, och ibland blåste det till så man höll på att ramla, MEN trots allt detta var det en otroligt maffig och spännande upplevese!

Kommentarer
Postat av: Anonym



Ohh gud vad spännande med kinesiska muren! Den skulle jag också vilja besöka! puss på er!

2010-01-12 @ 16:50:34
Postat av: Tesso

Om kinesiska muren är 885 mil lång, och ni gick hela vägen upp till toppen (på två timmar dessutom), då skulle jag gärna vilja veta var nånstans på muren ni började gå! haha :)

Coolt med ett svenskt café, då blev ni allt paffa kan jag tänka mig!



(Var tvungen att kolla upp hur långt Sverige är nu bara för det, ca 200 mil. JÄVLAR vad lång kinesiska muren är!!!!) en liten parantes bara..

2010-01-12 @ 20:58:59
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: lollo

Jag förstår inte vad du menar Tesso(;

Den är sjukt lång, det är svårt att föreställa sig!!

2010-01-13 @ 03:49:18
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/
Postat av: Tesso

Haha jag menade bara att jag tror inte på att ni gick 885 mil på 2 timmar :P

Du skrev ju att ni gick hela vägen upp till toppen.

Det va det jag menade med var på muren ni började.

Eller det kanske inte är slutet på muren där uppe? Det kanske bara är en av alla toppar.

2010-01-13 @ 20:54:00
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hehe nej så snabba är vi inte;) det är bara ett av många torn, jag menade hela vägen till toppen på bilden:)

2010-01-14 @ 02:06:24
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/
Postat av: frida

en 885 mil lång mur..kineserna är helt jävla otroliga.

2010-01-19 @ 20:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0