Sanya, Dag 2. Julafton.

Jag har glömt att berätta om resan hem från Monkey Island.
För att ta oss dit tog vi taxi, det tog ungeför en timme och vi betalade 100Rmb(Monkey Island ligger ute på lannet). När vi skulle hem hade vi tyvärr inte turen att hitta en taxi som ville ta oss tillbaka till Sanya.
Så vi fick hjälp av en tuktuk-förare, han körde oss till "busshållplatsen" där vi skulle ta bussen.
När vi hoppade på såg det ut såhär, det kändes verkligen som att vi var med i en komedifilm(det var bara dem levande hönsen som saknades).

Efter ett tag hoppade folk av och det blev lite mer plats på bussen.


Alla glodde på oss, såklart, och när jag och Daniel började pratade svenska med varandra var det en tant som började asgarva, som om hon aldrig hört något roligare (tanken om att vara med i en komedifilm slog mig åter igen).

Tjejen brevid mig tog en bild på mitt hår med mobilen när jag hade ryggen emot henne och pratade med Daniel.

De är för roliga(;

Det var inte de bästa stötdämparna i bussen.

Denna resa tog ungefär 2½ timme.



Kommentarer
Postat av: Nicco

Ett Epic moment! :) Haha gillar att alla inhemska ser ut som de ite vet vad de ska titta på när ni filmar dem "ehh ska jag le eller gråta" haha! Verkar vara kul iaf! :)

2010-01-06 @ 14:42:53
Postat av: Tesso

Hahaha, fy fan!! 2½ timme! Vem är det som spelar musiken? Ni?

2010-01-06 @ 20:35:54
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Nej bussen, dem spelade även en gammal låt med BB, haha kineserna spelar nästan bara kinesiskt, techno, eller västerländska låtar från 90talet.

2010-01-07 @ 00:51:35
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0