Sanya, Dag 5.

27 December.
Buddha-statyn i bakgrunden.
Hahaha! Daniel fick springa snabbt runt stenar, över bäckar, igenom grottor, och korsa en djungel för att hinna vara med på bilden.
Buddha-statyn.
Buddha-statyn.
Detta är ett av dem vackraste träden jag har sett! Direkt när jag såg det skrek jag till Daniel att han skulle fota. Tyvärr är byggnaden lite i vägen.
Buddha-statyn.
Rökelser. Love it!/L. Hate it!/D.
Buddha-statyn (huvudattraktionen) är 108 meter hög, och därmed det näst högsta monumentet i världen. Frihetsgudinnan är 46 meter, eller 93 om man räknar platån hon står på. (Statyn invigdes efter sex års konstruktion av 108 munkar.)

Kommentarer
Postat av: Tesso

Coooolt!!



Förstår att du tyckte det var det vackraste träd du sett, det ser väldigt annorlunda ut! Fräckt att det har både lila och vita blommor.



Nämen Daniel, tycker inte du om rökelser? Det som luktar så gott. Hoppas du tar med dig mkt hem Lollo, och alltid har en rökelse igång i lägenheten.

2010-01-09 @ 14:47:00
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: lollo

Gillar formen på trädet också, det känns riktigt asiatiskt!



Bra ide, Jag ska försöka köpa hem så mycket rökelser jag bara kan, mohahaha!

2010-01-11 @ 06:31:35
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0