Yuyuan garden

Idag var vi på Yuyuan garden, där är gamla kinesiska byggnader, många stånd och en mysig men ändå hektisk miljö, jag får en liten julmarknadskänsla av att gå där.
På väg till Yuyuan Garden.
Utanför Yuyuan Garden.
Min nya kompis är en "försäljare"(han stod och tjatade rätt länge), denna sorts "försäljare" finns alltid vid de vanligaste turistställena "Watch, Bag, Dvd, Iphone" säger dem. Första gången vi hörde "Watch Bag!" blev vi helt ivriga, vi trodde att dem menade att vi skulle hålla koll på våra väskor för det var tjuvar i närheten, men så var inte fallet(;

Gamla bilder från Yuyuan Garden ser ni här och här.

Nya bilder kommer imorgon...

Kommentarer
Postat av: Tesso

1. Jaaa ÅÅH kan ni inte göra om hela lägenhet till Kina? Så det känns som att man kommer till Kina när man kommer till er? Det hade varit underbart :)



2. Hahaha du ser ut att vara obekväm i situationen Lollo. Jobbiga "försäljare"!! Men de värsta av försäljare (som jag stött på) är såna inkastare till nattklubbar, som praktiskt taget drar i en och tvingar in en på ställena. Äckligt!

2010-01-17 @ 20:08:40
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: lollo

1. Haha det hade varit sjukt kul!

2. Man blir lite trötta på dom efter ett tag, för fast att man säger nej från början så ger dom sig inte. Det har jag aldrig varit med om, så läskigt!

2010-01-19 @ 15:07:03
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0